En runda till Slottstallet

Hejsan käre läsare! Idag har jag och vår familjs kompisar varit på slottstallet, en jättemysig butik! Tog lite bilder, där är så fint! Har ni varit där?
Sen tog vi en sväng på Butiken ♥ Magasin 36 och Lager 157!
Idag är jag jätteseg så jag kommer nog somna snart!

Tävling - Fjärrutlösare

Bidrag till tävlingen med tema: sommar
Det är så att jag är med i en tävling där man kan vinna en fjärräutlösare på http://planetarygo.blogg.se/2011/july/tavling-i-samarbete-med-johanpixels.html
Man vinner den från http://johanpixels.se/webbshop/product.php?id_product=78
Må bäste bild vinna!

Katter och Äventyr

Idag sticker jag & familjen till ett litet äventyr, resa eller vad man ska kalla det! Men jag bloggar så klart mer imorgon och lägger ut lite bilder då!
Förresten, dessa två kattbilder är tagna i Göteborg där det hela tiden kom en katt som inte var våra kompisar, den trodde typ att den bodde där. Och den var såå söt!

Tips till en bättre blogg



Tänkte att jag kunde ge lite tips till en bättre blogg.

1. En ren, personlig och snygg design är en viktig del eftersom det är ju det första man ser. Man kan antingen göra en egen, eller ladda ner en färdig design. Jag vet inte om man kan sätta in egna bilder i den, har aldrig haft en färdig design.
Sidor till bloggdesigns-hjälp: http://bloggstyle.se/http://www.designadinblogg.se/
Sidor till gratisdesigner: http://www.designadinblogg.se/gratisdesign/http://snyggareblogg.se/stilmallar.html#

2. Att lägga in bilder i varje inlägg är alltid bra och bloggen blir mer intressant. Om det bara är en massa text kan det bli tråkigt tillslut. Så försök att lägga in en eller flera bilder i varje inlägg!

3. Skriv ordentligt. Om man skriver mycket förkortningar och smileysar och sånt så kan det blir oseriöst. Men självklart så kan man ju lägga in en smiley någon gång, man bara så man inte överdriver. Så skriv ungefär så som du skriver i skolan!
Mer tips kommer nog om jag hittar några fler!

Universeum

Jag glömde ju att säga att jag åkte till Göteborg i förrgår. Och igår så var vi på Universeum. Har aldrig varit där förut, men det var jätteroligt. Man fick testa massa grejer och kolla på djur och mycket annat. Jag tog ju såklart med kameran och jag tog ganska många bilder! Det var jättesvårt att ta bilderna eftersom att det var så mycket folk och tjohejsan och så var det ju såklart akvarium de var i!
Jag tycker att alla mini-fotografer (som jag, hihi) ska åka dit och fotografera, om ni bor rättså nära!
Ikväll (om jag inte glömmer bort) så ska jag göra en liten rolig sak för er som ni nog kommer gilla :)

Tjurar, hästar och får




Hej
Idag har det mest varit em slapp-dag för mig. Sov till 11 (väldigt ovanligt för mig), vilket betyder att jag typ har sovit bort halva dagen! Haha, me när klockan var runt 15 så åkte vi till en strand där det fanns tjurar och jättefina hästar som jag fotograferade. Ni kommer få se mer bilder senare.
Ha en jättebra lördagskväll alla läsare!

Med Vilma

Kommer imorgon och idag vara hos Vilma. Här ser ni lite bilder när vi igår var i hembydsparken.

And the bible didn't mention us


Kanelbulle-bakning

Har varit under de senaste dagarna med Wilma&Wilma som jag har sagt!
Här är lite bilder från när vi var ute och fotograferade lite. Idag kommer en annan Vilma! Och nu på förmiddagen så bakade vi (de andra, haha) bullar, medan jag stod beredd med kameran, som vanligt. Jag tar typ över hundra bilder varje dag. Jag måste skaffa en egen hårdisk.
Bilderna på bullarna får ni snart se, ska gå och äta de nu!
Kram ♥

Blommor

Har varit med Wilma&Wilma idag och igår, så därför har jag inte bloggat något. Jag tog de här bilderna igår. Inga speciella, men för tillfället hade jag inga andra att visa upp.
Imorgon så ska ni få se lite andra bilder också tror jag!:)

Du är fri och tar allting förgivet

''Tennisveckan'' pågår just nu i Båstad och vi har som en liten tradition att åka dit varje sommar. Så jag tog lite bilder som ni får se. Jag tyckte att det var läskigt med såkallad ''street photography'' för jag visste liksom om folk skulle bli upprörda, hehe. Så jag fotograferade lite i smyg och när folk inte gick så nära med ansiktet för kameran.
Jag tycker att bilderna blir i så dålig kvalité, både på min facebook sida till bloggen och här. Någon som har något tips om hur man ska slippa det? Skriv gärna i en kommentar i sånna fall!

Blommor


World is such a wonderful place

Nikon d3000 18-55, f/5,3 - 5,6

De här bilderna tog jag när jag var uppe i Umeå med Kelly. Jag bara älskar ljuset och allt på bilderna. Den första bilden fick jag inspiration av Top Model där de bara fick ha ögonen över vattenytan. Men de var i en pool och hade massa sminkningar, här var vi i en sjö på kvällen. Snart ska jag gå till mammas jobb och säga hej, sen så ska jag också göra vampyr-instruktionen!

Barfota fötter genom hela stan

Nikon d3000 18-55 f/5.6
Här ser ni lite bilder från idag när jag har befunnit mig på stranden. Inga redigerade bilder utan direkt inlagda här!
Nu ska jag gå och se på film, kram ♥

Vampire

Nikon d3000 18-55

För att få en vampyrbild såhär ska jag lite senare göra en instruktion om...
Jag redigerade lite bilder jag tog igår så jag såg ut som vampyr, men detta är inte den, för jag tog nya idag istället, men lite andra kläder och annan bakgrund!
Ser ni att jag har gjort en ny bloggdesign? Okej, det gör ni nog. Tröttnade som vanligt på den gamla...